POZERÁME SA NA VAŠE VNÚTORNÉ KVALITY

POZERÁME SA NA VAŠE VNÚTORNÉ KVALITY

V BILLA NERIEŠIME, AKÉ MÁTE VLASY, VIEROVYZNANI, ČI POHLAVIE

Za úspechom Vedúceho predajne v Podunajských Biskupiciach je tvrdá práca. Aké kvality vďaka svojim pracovným skúsenostiam odkryl sa dozviete v otvorenom rozhovore s Kristiánom Klingom.

Akú strednú školu si vyštudoval? 
Odbornú technickú školu komunikačných sietí.

O aký predmet si prejavil najväčší záujem?
Jednoznačne odborná prax, pretože tam som mohol získať praktické skúsenosti. V rámci praxe sme navštevovali domácnosti, kde sme inštalovali rôzne zariadenia. Nešlo mi priamo o tú prácu, ale o ten kontakt so zákazníkom. Pre mňa to bolo najpodstatnejšie, to ma bavilo. Každý deň som bol u niekoho iného, vypočul si rôzne životné príbehy a pri tom som aplikoval všetko, čo som sa v škole naučil.

A aké kvality si vďaka ním v sebe odkryl?
No, určite som prestal byť hanblivý. Možno mi to nikto neuverí, ale v mladosti počas stredoškolského štúdia som bol taký utiahnutý, tichý, najmenší v kolektíve. Postupne som sa prebojoval a dostal som sa do kolektívu. Prestal som sa báť a po pár rokoch som sa stal takým prirodzeným vodcom. Aj čo sa týkalo športových aktivít, bol som kapitánom florbalového a basketbalového klubu. Takže už tam to podľa mňa vo mne odokryli a už to len rástlo.

Z pohľadu pracovných skúseností, aké pracovné funkcie si vykonával pred nástupom do BILLA? 
Doštudoval som strednú odbornú školu elektrotechnickú a už tam som bol taký neistý, že či ma to baví alebo nebaví. Po doštudovaní som dostal možnosť u strýka robiť prevádzkara v kaviarni. Stále to však nebolo niečo, čo by som si mohol sám vybudovať, ja som v tomto bol totižto vždy cieľavedomý. Následne som okolo maturity dostal ponuku od otca ísť pracovať do Volkswagenu v rámci môjho odboru ako technik. Medzičasom som sa však zamestnal v LIDL-i ako pokladník-predavač v 2010. Z pokladníka predavača som postúpil na asistenta manažéra v  priebehu 7 rokov som bol zástupca manažéra. Vypracoval som sa až na vedúceho predajne, ale to som už nemal oficiálne na zmluve, pretože sa naše cesty rozišli kým došlo k podpisu. Takže v podstate som si za 7 rokov prešiel, čo sa týka obchodu, všetkými pozíciami.

Aké boli tvoje najvýznamnejšie úlohy a zodpovednosti na týchto pozíciách? 
Ja som bol vyhodnotený ako takzvaný krízový manažér. Takže mojou pracovnou náplňou bolo ísť identifikovať problémy na jednotlivých predajniach a čo v najkratšom čase ich napraviť. Zapájal som sa     do všetkých projektov v rámci firmy,  čo sa týka predaja. To beriem ako to najúspešnejšie, že firma mala tú dôveru vo mne, že ma dávala na tie problémové predajne. Ďalej ako zodpovednosť považujem to, keď sa na mňa obrátili keď sa spustil prvý koncept digitálnych kás a začal sa implementovať na celé Slovensko, tak v rámci najmodernejších predajní, čo bola prvá v Bánovciach nad Bebravou, tak som sa spolupodieľal na otvorení tej prevádzky.

Aké kvality si vďaka svojim predošlým prácam takto odkryl? 
Neviem, možno komunikatívnosť, nejakú tú cieľavedomosť a disciplínu. Je to treba, pretože to nerobíš len pre seba, robíš to aj pre toho zamestnávateľa.

V akých oblastiach sa chceš u nás v BILLA zlepšiť? 
Priamo u nás by som možno chcel vyskúšať niečo iné ako predaj. Mojim cieľom je sa dostať niekam k ľudským zdrojom. Medzičasom som si uvedomil, že milujem prácu s tými ľuďmi. Nechcem sa pozerať len na tú kvalitu, čo mám v sebe ja,  že viem ten tím viesť, viesť ten obchod, ale možno to už skúsiť aj odovzdať ďalej. To by bolo takým nejakým mojím želaním.

Čo sa týka silných stránok a zručností, aké si si priniesol k nám do BILLA? 
No tú zdravú cieľavedomosť, flexibilitu a empatiu. Toto podľa mňa u nás niektorí zamestnanci predtým nemali.

Aké sú pre teba najdôležitejšie kvality v práci? 
Kvalitný tím. Naša práca nie je o jednotlivcovi, ale o tom tíme, ktorý sa buduje. Aj vo svojej práci udržiavaš a dosahuješ tú vysokú kvalitu tým tímom, že s ním komunikuješ, si s ním otvorený a poskytujete si navzájom spätnú väzbu. Ďalej je to aj o kompromisoch.

Ako sa snažíš v rámci svojej pozície poskytovať zákazníkom kvalitné služby?
Prihovorím sa. Nie je to len o tom, že rozdám úlohy a pozerám sa, ale aktívne sa spolupodieľam aj na tom predaji, pýtam sa tých zákazníkov. Ja mám jednu veľkú výhodu, že momentálne pracujem na predajni, kde ma tí ľudia poznajú, pýtajú sa ma. Ja sa naopak pýtam na spätnú väzbu, čo by možno zlepšili, čo vidia ako zlé alebo aký sortiment by chceli doplniť. Proste zákazníka neberiem len ako nejakú mernú jednotku, že prišiel, nakúpil, odišiel, nechal tu nejaký peniaz, ale záleží mi na ňom. Veľmi mi na tom záleží, aby nás zákazníci nevnímali len ako jeden z tých ďalších reťazcov, ktorých na Slovensku je viac než dosť.

Aké vlastnosti a zručnosti by podľa teba mali mať kvalitní ľudia?  
Ono… najprv človek musí chcieť, potom tá kvalita už príde sama. Takže určite nejakú cieľavedomosť, flexibilitu a tvrdohlavosť. Nebáť sa vystúpiť z tej komfortnej zóny. A o tom je tá kvalita, že ty už musíš vnútorne nastaviť, že teraz niečo investuješ do toho, aby si rástol.