POZERÁME SA NA VAŠE VNÚTORNÉ KVALITY

POZERÁME SA NA VAŠE VNÚTORNÉ KVALITY

V BILLA NERIEŠIME AKÉ MÁTE VLASY, VIEROVYZNANIE, ČI POHLAVIE

Veríme, že kvalita je v nás. V ľuďoch. Práve ľudia tvoria kvalitu samotnej BILLA. Na to, že sú pre nás dôležité vnútorné kvality ľudí poukazujeme v našej novej kampani, ktorej cieľom je poukázať na celospoločenskú tému diverzity a inklúzie. Sme zamestnávateľom bez predsudkov, ktorý si vyberá na základe vnútorných kvalít človeka.

V BILLA sa zameriavame na budovanie inkluzívneho a rozmanitého pracovného prostredia, preto hľadáme talentovaných ľudí bez ohľadu na vek. Nikol Javorská nám v otvorenom rozhovore prezradí, akým výzvam čelila ako Vedúca predajne vzhľadom na svoj vek a ako sa jej ich podarilo úspešne zvládnuť.

Čo sa týka tvojho štúdia, akú strednú školu si navštevovala?
Ja som navštevovala obchodnú akadémiu. Jednalo sa o spontánne rozhodnutie, aby som do budúcna aspoň niečo mala.


Mala si nejaký predmet, ktorý ťa veľmi zaujal? 
Mali sme predmet s názvom Tovaroznalectvo a tam sme sa rozprávali o výrobkoch, ako sa vyrábajú, o konzumácii, čo všetko sa môže z nich vyrábať, alebo variť. Toto ma dosť bavilo aj oslovilo.

 
Prečo ťa to oslovilo?  
Veľmi mám rada dokumentárne filmy o tom, ako sa nejaké veci vyrábajú alebo ako sa pestuje nejaká zelenina, ovocie. Na Slovensko sa väčšina plodín a výrobkov dováža zo zahraničia. Ja osobne som bola vždy zástanca toho, aby sa kupovali čerstvé potraviny. Aj u nás doma sme museli pestovať jahody, pretože ja som kupované jahody nikdy nezjedla, pretože som nevedela odkiaľ sú alebo odkiaľ pochádzajú. A to sa so mnou tiahlo aj do všetkých prác. Aj teraz, čerstvé potraviny vždy nakúpim iba na svojej predajni, pretože viem, že čo a ako sa s tým robí. 


Aké kvality si vďaka ním v sebe odkryla?  
Osobne si myslím, že som začala byť o dosť náročnejšia na potraviny celkovo. Začala som byť dosť prieberčivá. Začala som skúmať, odkiaľ pochádzajú, čítala som rôzne referencie na internete, aj na krajiny, v ktorých sa to pestuje, čiže akú odrodu majú, z akej krajiny pochádzajú, či teda majú predpoklad, že budú čerstvé a ručia tú kvalitu alebo nie a podobne.


Aké pracovné funkcie si vykonávala pred nástupom do BILLA? 
Popri strednej škole som pracovala ako brigádnička v Tescu, potom som tam rovno nastúpila na pozíciu Nákupca. Ďalej som bola Vedúca smeny a následne som odišla. Pracovala som aj v pizzerii asi pol roka a neskôr ešte v jednej firme, kde som pracovala ako ekonómka a administratívna pracovníčka. To ma ale vôbec nebavilo. A potom som nastúpila do BILLA.


Ako každý, všetci sa stretávame aj s nejakými problémami. Ako si riešila tie tvoje? 
Na začiatku svojho pôsobenia na pozícií Vedúca predajne som sa stretla s nerešpektovaním a komunikačnou bariérou zo strany zamestnancov, ktorí sú v spoločnosti dlhšie alebo skôr generačne starší ako ja.
U mňa bolo dosť ťažké nadväzovať kontakt so svojimi zamestnancami. Mala som to aj v BILLA na začiatku. Toto bola pre mňa taká najväčšia výzva, ukázať tým ľuďom, že ich dokážem viesť, získať si ich dôveru, rešpekt, aby dokázali so mnou fungovať. 


Myslíš si, že je to kvôli veku?
Áno, párkrát mi to povedali. A presne toto isté som zažila, keď som prišla na túto predajňu. Väčšinou staršie ročníky majú naozaj problém rešpektovať tých mladších. Ak ale človek príde na to, ako má s nimi jednať, tak potom si získa rešpekt a funguje to. Aby pochopili, že sme nešli na vyššiu pozíciu lebo sme mladší, ale že človek má nejaké kvality, prečo sa dostal na to miesto. 
Dôležité je, že ak sa človek vypracuje na vyššiu pozíciu sám, tak ako aj ja, vie sa vžiť do ich situácií a nájsť spôsob ako s týmito ľuďmi fungovať. Nájsť spôsob ako ich inšpirovať, ako ich viesť, motivovať a ukázať im svoje vlastné kvality plus poukázať aj ta tie ich.


Aké kvality si vďaka svojim predošlým skúsenostiam v práci odkryla?
Ja si myslím, že moja taká najväčšia je zodpovednosť. Snažím sa byť veľmi zodpovedný človek, aj veľmi spoľahlivý. Určite som sa veľmi vyvinula v komunikácii. Považujem sa za ťahača iných ľudí. Viem si ich získať, aby ma nasledovali. Aby vedeli, že keď pôjdu oni za mnou, ja budem stáť za nimi.


Aké silné stránky a zručnosti si si priniesla k nám do BILLA?
Viem sa rýchlo prispôsobiť, dokážem sa naučiť nové veci bez väčších problémov. Všímam si fungovanie procesov a hľadám možnosti zlepšenia, respektíve uľahčenia na predajni pre lepšiu a efektívnejšiu prácu pre svoje kolegyne a kolegov. Ďalej ma poháňa aj moja silná cieľavedomosť. Každý cieľ, ktorý si dám, tak ho musím splniť.  


Máš možnosť tieto silné stránky využívať aj na prínos pre BILLA?
Určite áno. Ak je mojim cieľom to, aby moja predajňa bola úspešná, aby dokázala zákazníkom dať to najlepšie z toho, čo dokážeme dať, tak na tom trvám. Nájdem hocijakú cestu, aby sme to vedeli ponúknuť. 


V čom si sa musela zlepšiť, keď si nastúpila do BILLA?
Vo svojej dochvíľnosti. V súkromí som strašne nedochvíľny človek. Takisto by som povedala, že somzískala oveľa väčšiu zodpovednosť. 


Aké sú podľa teba najdôležitejšie kvality v práci?
Osobne si myslím, že by človek mal byť komunikatívny, zodpovedný, spoľahlivý, otvorený novým veciam.