POZERÁME SA NA VAŠE VNÚTORNÉ KVALITY IV.

POZERÁME SA NA VAŠE VNÚTORNÉ KVALITY IV.

V BILLA NERIEŠIME AKÉ MÁTE VLASY, VIEROVYZNANIE, ČI POHLAVIE

Že vek je len číslo, nám potvrdzuje aj životný príbeh, s ktorým sa s nami podelil náš kolega Róbert Prokop. Jeho pestrý a veľmi zaujímavý životný príbeh vám odkryje v nasledujúcom rozhovore.

Veríme, že kvalita je v nás. V ľuďoch. Práve ľudia tvoria kvalitu samotnej BILLA.
Na to, že sú pre nás dôležité vnútorné kvality ľudí poukazujeme v našej novej kampani, ktorej cieľom je poukázať na celospoločenskú tému diverzity a inklúzie. Sme zamestnávateľom bez predsudkov, ktorý si vyberá na základe vnútorných kvalít človeka.

Akú strednú školu si navštevoval?
Ukončil som Strednú poľnohospodársku technickú školu v Bernolákove, odbor mechanizátor poľnohospodárskej výroby. Po ukončení štúdia som začal pracovať.

Mal si popri štúdiu priestor na nejaké mimoškolské aktivity? Ak áno, aké?
Ja som skôr športový typ, takže celý môj voľný čas som venoval športu. Hrával som futbal, trénoval som aj deti. Mám dvoch synov, ktorých som sa rovnako snažil naviesť na šport. Popri tom som sa venoval aj iným deťom, ktoré mali o futbal záujem. Robil som to skoro 20 rokov.

Aké pracovné pozície alebo funkcie si vykonával pred nástupom do BILLA?
Pracovať som začal na poľnohospodárskom družstve, ktoré sa počas môjho odchodu na vojnu v podstate rozpadlo. Po vojne som 2 roky pracoval v bývalom Chemickom závode Juraja Dimitrova, na oddelení výbušním. Následne som 20 rokov pôsobil v štátnej správe na pozícii Colník.

Aký najväčší úspech v rámci tvojich predošlých pracovných skúseností sa ti podaril a si na neho hrdý?
Počas práce v štátnej správe toho bolo viac. Pracoval som na Oddelení boja proti drogovej činnosti. Mali sme zásahy týkajúce sa heroínu a podobne, čo bolo v tej dobe považované za celkom nebezpečnú prácu, vzhľadom k situácii, ktorá bola v danom čase na Slovensku.

Aké kvality si vďaka svojim predošlým prácam odkryl?
V podstate som sa naučil pracovať v tíme a spoliehať sa na kolegov s tým, že aj oni sa mohli v akejkoľvek situácii spoľahnúť na mňa. Naučil som sa predovšetkým precíznosti a zodpovednosti.

V akých oblastiach sa ešte chceš zlepšiť v rámci spoločnosti BILLA?
Svet sa neustále mení a procesy napredujú. Človek sa musí vzdelávať vždy. To nás motivuje k tomu, aby sme sa neustále zdokonaľovali v oblastiach, ktoré nás zaujímajú a kde chceme dosiahnuť spokojnosť.

Do spoločnosti BILLA si si priniesol nejaké silné stránky. Aké to sú?
Jedna z takých stránok je, že som bol naučený doťahovať veci do konca. Keď sa niečo začne robiť, tak sa to musí dokončiť. Alebo urobiť to tak, aby som aj ja ako vedúci bol spokojný a aby aj vedenie bolo spokojné.

V čom si sa musel zlepšiť po príchode do spoločnosti BILLA?
Musel som sa naučiť veľa nových vecí, nové procesy. Ja som si nikdy nemyslel, že skončím niekde v obchode. To bola prvá vec, ktorá ma celkom samého zaskočila. Začínal som na jednej predajni v Záhorskej Bystrici na pozícii SBS. Na pozícii SBS som pracoval pol roka, keď ma vtedajšia Vedúca predajne prehovorila, aby som si skúsil pozíciu Zástupca vedúceho predajne. Zaujalo ma to veľmi a dodnes ma to baví. Ja si myslím, že som sa veľa vecí naučil a veľa sa ešte naučím. Vzdelávame sa celý život.

Čo je podľa teba najdôležitejšie v rámci kvality práce?
Človek si musí vedieť nastaviť procesy, ktoré musia fungovať. Bez tých procesov to jednoducho nejde. Pokiaľ máte napríklad aspoň polovicu zamestnancov, ktorí sa chcú učiť a ktorí to vedia, tak aj situácia Vedúceho predajne je trošku ľahšia. Samozrejme, tým nechcem povedať, že tí, ktorí nevedia, že sa ich to nesnažíme naučiť, ale nie vždy sa to podarí. Človek musí mať okolo seba tím. Jeden nezvládne nič.

Aké vlastnosti a zručnosti by mali podľa teba mať kvalitní ľudia?
Pokiaľ príde človek, ktorý má chuť a chce, tak si myslím, že každý sa naučí. Človeku je potrebné venovať trochu pozornosti, ukázať nejaké štandardy, procesy a nasmerovať ho.

Ako motivovať a inšpirovať svojich kolegov k tomu, aby boli kvalitnými ľuďmi?
Zastávam názor, že každému zamestnancovi treba pristupovať individuálne. Každý má inú povahu, slabé a silné stránky. Po pár dňoch sa ukáže, ako pristupovať ku konkrétnemu človeku. Domnievam sa, že motivovanie zamestnancov mi ide celkom dobre. Človek, keď niečo chce, tak musí aj niečo dať. Aspoň ja to tak beriem. Nemám na mysli nejakú protislužbu, ale niečo tým zamestnancom človek musí aj ponúknuť. Či už ide o nejaké posedenie alebo opekačku. Spoločný teambuilding je pre zamestnancov a zamestnankyne veľká motivácia.