PRÍHOVOR VEDENIA BILLA SLOVENSKO
Milé kolegynky a kolegovia na predajniach, logistike i centrále,
tak ako býva zvykom na konci roka, hodnotíme, v čom sme boli úspešní, či sa nám podarili naplniť naše plány, ale tiež sa pripravujú výzvy na nadchádzajúce obdobie. Rok 2023 bol bezpochyby náročný, to uznáme všetci. Avšak oslávili sme tiež spoločne s vami, našimi zákazníkmi i dodávateľmi a obchodnými partnermi dôležitý medzník – 30. výročie. Spoločne ako jeden tím sme dokázali čeliť obrovským výzvam, ktoré súviseli nielen s naším novým smerovaním firmy pod názvom „Je čas byť najlepší“, ale vysporiadali sme sa aj s energetickou krízou, či vysokou infláciou.
V minulom roku sme začali do detailov plánovať a postupne aj implementovať celý rad zmien, ktoré budú mať vplyv na naše budúce podnikanie. Významným krokom hneď v úvode roka bola pomerne zložitá operácia presťahovania nášho logistického centra zo Senca do Serede. Veľmi nás potešilo, že väčšina našich zamestnancov sa s nami presunula a pokračuje v práci v moderných priestoroch.
Boli sme hrdí, že v marci sme hostili pri našej predajni na Bajkalskej v Bratislave holandský kráľovský pár, kráľa Viliama Alexandra s manželkou Máximou, ktorí v rámci svojej prvej oficiálnej návštevy Slovenska sa prišli zoznámiť s inovatívnym zálohovým systémom na PET flaše a plechovky. Sprevádzala ich prezidentka SR Zuzana Čaputová. Je to vôbec prvýkrát, kedy niektorá zo spoločností v rámci REWE Group hostila kráľa či kráľovnú a toto prvenstvo získalo práve Slovensko a naša BILLA.
Za veľký úspech považujeme tiež podpísanie a rozvíjanie strategického partnerstva s OMV Slovensko. Do troch rokov by malo byť otvorených 70 VIVA BILLA obchodov na čerpacích staniciach OMV naprieč celým Slovenskom. Dosahované výsledky, s ktorými sme viac ako spokojní, potvrdzujú toto naše rozhodnutie. Zákazníci sa naučili robiť nákupy na čerpacích staniciach a vracajú sa nielen v podvečerných hodinách a počas sviatkov. Vyzdvihnúť a pochváliť musíme tiež všetkých kolegov, ktorí spolupracujú na donáške nášho sortimentu prostredníctvom služby WOLT. To, že sme od minulého roka, kedy sme túto službu ešte len rozbiehali, urobili obrovský kus práce svedčí zákaznícke hodnotenie, ktoré je na úrovni 4,6 z 5 bodov. Či budeme túto službu rozvíjať aj v ďalších mestách závisí aj od nášho partnera, pretože momentálne poskytujeme donášku vo všetkých mestách, v ktorých WOLT pôsobí.
Významnou je pre našu spoločnosť tiež miera expanzie, t.j. otvárania nových predajní a rekonštrukcia tých existujúcich. Tá sa nám žiaľ nedarí napĺňať v takej miere, ako by sme očakávali. Mnohokrát sú to problémy na strane developerov, kedy sa projekty nedarí budovať podľa termínov, tiež prieťahy na strane stavebných úradov či iné neočakávané situácie. Napriek tomu sme radi, že sme tento rok otvorili štyri nové predajne v Chorvátskom Grobe, Liptovskom Mikuláši, Sládkovičove a v Brezovej pod Bradlom.
Byť úspešnou firmou je radosť, ale zároveň aj záväzok. Záväzok voči vám, našim zamestnancom. Na to, aby sme vytvárali v našich obchodoch jedinečnú nákupnú atmosféru, potrebujeme motivovaných a lojálnych zamestnancov. Preto vás podporujeme vo vašom raste a zvyšovaní odbornosti, pravidelne vás školíme, otvárame talent programy a vytvárame tiež nový koncept tréningového centra. Aby ste sa cítili motivovaní a odmenení, každoročne vám navyšujeme mzdy a tento rok sme navyše zaviedli atraktívne benefity. Medzi najobľúbenejšie patria nový systém benefitov cez aplikáciu Benefit plus či 15-percentná zľava na nákup v našich predajniach. Veríme, že vás tiež potešil špeciálny lojalitný bonus pri príležitosti 30 výročia. Určite vás bude zaujímať, že postupne budeme na našich predajniach zavádzať nový koncept oddychových miestností a testujeme tiež nové stoličky za pokladňami.
V posledných rokoch sme svedkami výrazných zmien v nákupnom správaní našich zákazníkov. Žijeme v náročných časoch. O to viac musíme vedieť načúvať našim zákazníkom. Je pre náš dôležité, aby sme boli v budúcnosti najlepší supermarket na Slovensku, keď príde na ponuku inovatívneho, zdravého a udržateľného tovaru. Našou prioritou je prinášať čerstvé, kvalitné potraviny za výhodné ceny a zodpovedajúci servis pre našich zákazníkov. A my sme veľmi radi, že môžeme poďakovať pri tejto príležitosti nášmu BILLA tímu, ktorý tvorí 4 500 zamestnancov na predajniach, logistike a centrále za vás entuziazmus, nadšenie a ústretovosť, vďaka ktorým sa neustále zlepšujeme. Veríme, že len s motivovanými a spokojnými zamestnancami budeme môcť poskytovať stále lepší servis pre našich zákazníkov.
Prajeme vám krásne a spokojné chvíle v kruhu vašej rodiny a najbližších počas vianočných sviatkov, oddýchnite si a načerpajte silu a energiu do ďalších dní.
S úctou,
Arnd Riehl, CEO / Albena Georgieva, COO / Tomáš Staňo, CFO